3. 7. 2013

Sluníčko na fasádě

Z dnešního příspěvku mám obzvlášť velkou radost......... Náš domek je stále v přerodu a momentálně muž dodělává zateplení a boční omítku. Chtěli jsme si ho vyzdobit nějakým znamením (oba nás napadlo slunce), ale na trhu toho moc není. Tak jsem to brala opět jako výzvu a vrhla se do díla ........
 Jako vzor jsem si vybrala slunce, které mi daroval mladší synek. Moc se mi líbí jeho optimistický výraz - je to indická ruční práce z tvrdého dřeva. Muž mi dal speciální polystyren (jemný extrudovaný bez kuliček) - z obyčejného to nejde, a i malé kuličky jsou na překážku. Měl také vyřezávací soupravu a já se pustila do díla.
 Spíš jsem to brala jako hraní, které se asi nepovede, ale opak byl pravdou. Na polystyren jsem si tužkou rozkreslila slunce a začala vyřezávat ...... Chtěla jsem docílit plastičnost, která bude vidět i z dálky. Jedinou nepříjemností jsou malé odřezky polystyrenu, které se na všechno lepí nebo létají po celé zahradě .......
 Tady je hotový základní obrys .......
 Chtěla jsem ještě větší plastičnost, než mi dovoloval polystyren, tak jsem nos a tvářičky vyřezala zvlášť a přilepila speciální pěnou, kterou muž lepí polystyren na dům.
 Pak jsem sluníčko dosmirkovala a natřela lepidlem určeným na zateplení fasády. Po zaschnutí opět dosmirkovala a dohladila. Lepidlo se mi osvědčilo nanášet hodně řídké a štětcem. Tam kde jsem potřebovala větší vrstvy (jako je nos), jsem nanesla silnou vrstvu, nechala zaschnout a znovu natřela lepidlem.
A blížilo se finále ........ muž mi radil, jak se pracuje s omítkou, takže opět řidší než se tahá na dům a nanášela jsem to špachtlí a štětcem. Připravila jsem si do sklenky odstín červené na dobarvení paprsků. Když byla omítka lehce oschlá (ne úplně jen částečně) tak jsem štětcem začala dobarvovat paprsky a pusinku. Celou noc omítka schla a ráno jsem už jen domalovala oči - je to jen lehký nádech polosuchým štětcem a domalovala i tváře. Vše jsem si dopředu vyzkoušela na kousku polystyrenu. Nemusíte malovat velké detaily, protože stejně znak bude viset ve výšce, jde spíš o hru stínů díky plastickému výřezu ......
 Nadešel okamžik instalace ........ sluníčko muž přilepil fasádní pěnou.
 A už nám ho nikdo nevezme ........... :) MY máme své sluníčko jasné .... :)

Až zmizí lešení, tak vložím lepší fotku, ale už teď mi je jasné, že i když budou na obloze mraky, tak my máme sluníčko zajištěné ........................... :) 


Lešení zmizelo ..........................


Dle ohlasů mělo sluníčko velký úspěch, jsem tomu moc ráda, a hodně mně potěšilo, že můj příspěvek vyšel v srpnovém receptáři :)





8 komentářů:

  1. Pááni... fantastické!
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji Ajko, pochvala moc potěší :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jani tak to je ÚŽASNÉ :O) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moooooc děkuji, i já z něj mám obrovskou radost a když se to ještě líbí ostatním, tak to těší několikrát víc ............ Jana

      Vymazat
  4. Povedené... dovolila jsem si zpropagovat na FB :-)) http://www.facebook.com/brydova.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu a propagace na vašich stránkách moc potěší ....... Jana :)

      Vymazat
  5. Děkuji, mám velkou radost, že se sluníčko líbí .....Jana

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.