20. 1. 2016

Tvoření z papírové hmoty "Paperclay"


Dnes vám představím tvoření z tvrzené papírové hmoty. Vím o ní už dlouho a věděla jsem, že ji určitě jednou vyzkouším. A ten čas už dozrál :) ........ Na netu najdete hodně krásných prací z hmoty PAPERCLAY nebo PAPER MACHE. Je to směs rozdrceného papíru, sádry a lepidla. Co je nezajímavé je cena  Koupit si ji můžete třeba  ZDE
Já si jeden balíček koupila, abych si ji mohla "osahat" a vyzkoušet. Cena se mi samozřejmě nelíbila, ale neměla jsem jinou volbu. To však jen do té doby, než jsem zjistila, že si tuto hmotu můžete vyrobit sami doma (o tom později) ....

S hmotou se mi pracovalo super. Dobře schne (přes noc) a výrobky jsou úžasné, vše záleží na vaši šikovnosti. Je to výborné tvoření i pro děti. Teď pár ukázek, které rozhodly, že si to musím vyzkoušet.......










 To je jen malá ukázka. Mě se moc zalíbila kravička z prvního obrázku, tak jsem se rozhodla si ji vytvořit. A tady je malý postup. 
Aby jste neměli velkou spotřebu papírové hmoty, tak si jako základ dejte krabičku nebo ještě lépe, polystyrén, který můžete vyřezat do hrubých tvarů zvířátka atd. Někdo používá i alobal. Vložte ocásek, vytvarujte ouška atd. Pak naneste první vrstvu papírové hmoty a vytvarujte podle svých představ. Po dokonalém zaschnutí hmoty udělejte další vrstvu, která bude už dokonalejší a bude skoro finální. Já jsem hračička, takže jsem měla asi čtyři vrstvy a stále jsem vylepšovala - moc jsem si to užila :) Poslední finální vrstvu jsem přejela jemným smirkem a poté ještě uhladila hodně mokrou hmotou štětcem. Po dokonalém zaschnutí jsem vše natřela akrylátovou barvou (třeba Eternal). Dá se i obyčejnýma vodovkama, ale není to ono. Po základní bílé barvě jsem namalovala černé fleky, čumák, vemínko a kravička byla na světě :) Technika mě naprosto nadchla a už teď mám rozdělané další věci. Nápadů na netu je plno, stačí si jen vybrat ........ tady inspirativní video.

 

A nejlepší nakonec. Pokud se vám nechce utrácet za papírovou hmotu, vyrobte si ji sami doma. Mě osobně přijde necelých 400Kč za 450g hmoty docela dost. Tak jsem hledala a zkoušela její výrobu. Budete potřebovat toaletní papír, bílé lepidlo (třeba Herkules), hladkou mouku, sádrovou stěrku (třeba Stěnusprav), olej - postup zde .....



Hmotu si dejte do krabičky s víčkem nebo igelitu a vydrží vám cca tři dny. Důležité je nedávat do hmoty suchou sádru, ale sádrovou stěrku, která je už namíchaná z výroby na mokrou kaši.
Tak a teď jen hurá tvořit a tvořit ....... zimní dny jsou dlouhé a do jara ještě daleko :)





Zdraví vás Jana a její kravička Amálka :)












2 komentáře:

  1. Díííky za inspiraci. Zdá se mi to naprosto dokonalé a určitě vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  2. ANO JE TO SUPER TECHNIKA, PŘEJI HEZKÉ TVOŘENÍ - JANA :)

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.