30. 4. 2015

Decoupage s vlastním potiskem

Dnes mám pro Vás novinku, nejen ve svém tvoření, ale nikde jsem nic podobného nenašla ........ možná jsem špatně hledala ....... Čas od času používám ubrouskovou techniku na různé předměty. 
Co mi však stále chybělo, dostatek vhodných ubrousků. Hlavně s nápisy a různými etiketami třeba ve stylu Provence (tu já obzvlášť miluji). Takové ubrousky snad ani nejsou. Různě jsem to nahrazovala nápisy, které jsem dodatečně domalovala, dopsala atd. Delší dobu mám v hlavě myšlenku, zda by taková etiketa šla vytisknout v tiskárně rovnou na ubrousek a pak klasicky použít. 
JUPÍ A JDE TO!!!!!! 
Takže honem návod pro Vás, které chcete také mít svou originální decoupage. Takže co jsem dnes vyzkoušela - třívrstvý ubrousek ustřihnete do rozměru papíru do tiskárny, je dobré předem ubrousek vyžehlit, aby byl dokonale rovný. Já mám inkoustovou, 3 v 1 typ Epson 218. Předem jsem si ve PhotoFiltru upravila různé etikety a obrázky. Rozvrhla jsem si je ve Wordu na tisk. Tiskárnu nastavila na NEJLEPŠÍ TISK a místo papíru jsem vložila ubrousek. Pokud by se Vám ubrousek mačkal, tak můžete papírovou páskou (třeba na malování) lehce přilepit na klasický papír, kvůli zpevnění. Já to riskla a vyšlo mi to ....... 
tady jsou vidět vytisklé obrázky .......
Pak jsem chvíli počkala až tisk oschnul a oddělila jsem vrchní část s tiskem z ubrousku ......

snad je to vidět, ale ty které už dělaly decoupage, tak to stejně znají. Vyzkoušela jsem jeden obrázek přestříknout bezbarvým lakem ve spreji, zbytek jsem nechala normálně ......No a pak už jen testovala jak to vypadá na různých předmětech.

Takto vypadá na skle - klasika přilepený ubrousek lepidlem Herkules. Po zaschnutí opět přetřeno lepidlem ......

Takto to vypadá na starém smaltovaném hrnečku ........ opět přilepeno Herkulesem a poté i přetřeno lepidlem. Dá se i přestříkat bezbarvým lakem, není to pak tolik náchylné na údržbu, ale je jasné, že je to pořád jen papírová dekorace nalepená hrnečku .......

Toto je pokus kdy jsem po vytištění přestříkala ubrousek bezbarvým lakem. Mírně se to zpevnilo a ubrousek se tolik nekrabatil jako dělá při decoupage  - tedy aspoň mně se to stává.

A zde je dnešní moje radost. Teď si můžu tisknout na ubrousek co chci, dokonce i na potištěný vzorový ubrousek s určitým motivem. Chce si to jen pohrát při tisku. Uplatnění vidím široké, třeba při větší hostině vytisknout jména hostů na ubrousek podle toho jak každý bude sedět. A vůbec je to přesně co mi chybělo na trhu a jsem nadšená, že jsem si to vytvořila sama doma. JUPÍ - fakt mám obrovskou radost, že to nic není. Pokud si nebudete vědět s něčím rady, tak klidně pište, co vím poradím, jooooo a nezapomeňte se pochlubit s výtvory ........ a ještě pár obrázků, které se Vám třeba budou hodit k dekorování ......










Určitě jde tisknout i v barvě, ale to jsem zatím nezkoušela, mám raději vše černobílé.
Mějte se prímově a tvoření zdar - Jana :)




5 komentářů:

  1. Iva S.6/01/2015

    Skvělý nápad Jani,vytisknout si motiv přímo na ubrousek.Jen by mě zajímalo,jestli to nepoškodí tiskárnu,protože mám obavy,že se bude barva při tisku skrz ubrousek propíjet. Nebo ne?
    Jinak,nádherné stránky-jedny z nejhezčích,jaké jsem za poslední roky navštívila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, děkuji Ti moc za krásná slova. Moc komentářů na blogu nemívám (ani nevím proč) ale ten Tvůj mě po dlouhé době pohladil po srdíčku :) a udělal velkou radost ....... jinak tiskárna mi pořád šlape, takže tisk v pohodě. Můžeš si ubrousek nalepit páskou na papír do tiskárny a budeš mít klid úplně. Krásné dny a hezké tvoření - s láskou Jana:)

      Vymazat
    2. Děkuji Jani za rychlou odpověď.Ještě bych ti chtěla napsat,že při prvním otevření tvých stránek,jsem měla velmi silný pocit,že jsem narazila na spřízněnou dušičku.
      Snad je to těmi anděli a hudbou...........nevím. : ) a taky tvoje jméno-moje dcera se jmenuje Jana a zcela určitě je to anděl :)
      Přeji ti krásné dny a spoustu krásného tvoření. Iva

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.