2. 3. 2016

Kouzlo starých krabiček

Konečně jsem se dostala k úpravě starých papírových, plechových krabic. Některé jsem měla ze sušenek, některé jsem objevila poničené v mužově dílně ....... Nakoupila jsem ubrousky, rýžový papír na decoupage a šlo se tvořit ...... Tak vznikla moje kolekce "retro" krabiček, které jsem si dala do své tvůrčí dílničky a jsou v nich samé "důležité" věci :) ...... 

 Nejvíc jsem se těšila na přerod těchto dvou starých papírových krabic z lékárny. Podařilo se mi je koupit na bazoši za pouhých 18Kč od jedné moc hodné paní .... 
 A takto jsem je upravila. Nejdříve jsem je osmirkovala jemným smirkem, sádrovou stěrkou vyrovnala nerovnosti, opět přebrousila pak přetřela základní bílou akrylovou barvou. Levá je polepená rýžovým papírem na decoupage, pravá ubrousky. Proužky na víčku je nalepená "washi" páska. Po té jsem vše přetřela bezbarvým vodou ředitelným lakem asi ve třech vrstvách.

 Tuto krabičku mi donesl na mé přání Ježíšek :) bohužel až z Drážďan. Tam je jeden super tvořivý obchůdek. 
Natřela jsem ji také základní bílou akrylovou barvou ......
 Na krabičku jsem si pomocí gumičky rozvrhla ubrousky a rýžový papír .....
 Ubrousek jsem nelepila lepidlem, ale přežehlila jsem ho přes pečící papír. Má to své výhody. Ubrousek se nepomačká, jako při lepení. Je krásně rovný po přežehlení. Je výhodnější ho žehlit na lepidlo Herkules, ale já to vyzkoušela rovnou na barvu a drží to. Samozřejmě, že se dá vše lepit i lepidlem jak se většina decoupage technik dělají ...... 
 Horní část krabičky jsem domalovala v barvě ubrousku. Silnější vzor na krabičce je spoj dvou částí ubrousků. Pomocí žehlení i toto napojení se dělá lépe, než lepidlem ......
 Stejnou barvu jsem použila i na víčko. Do středu jsem nažehlila zbytek ubrousku. Na kraje jsem dala malé růžičky z rýžového papíru .....
 Kraje jsem natřela černou barvou a nakonec napatinovala okraje a přetřela bezbarvým lakem. Krabička není tolik přesládle růžičková a dalo ji to trochu starší ráz.

 Toto je stará plechová krabička ze sušenek. Opět na bílý základ jsem nalepila rýžový papír. Doplnila jsem opět barvou vhodnou k papíru. A přetřela bezbarvým lakem.

 Tato krabička se válela poničená v mužově dílně. Je dřevěná a má kování i starý klíček. Kování jsem před natíráním olepila pracovní papírovou páskou. Natřela na bílo, polepila obrázky z rýžového papíru, napatinovala a přetřela lakem. Kování jsem trochu očistila brusnou houbou.


 Velký výběr ubrousků a rýžových papírů je ZDE a speciální papíry na decoupage i washi pásky ZDE 
Washi pásky jsem čerstvě objevila a určitě mám s nimi velké plány. Kdo je zná mě pochopí, kdo je ještě nepoznal, tak doporučuji :) Velký výběr a velice milá paní majitelka ZDE Už jich mám pár nakoupených a napadlo mě je použít na víčko. Podařilo se mi je nalepit těsně vedle sebe ve třech řadách, že ani není vidět, že se jedná o pásky. Zbylý přesah pásky jsem ohla dovnitř víčka a trochu ještě zafixovala lepidlem. Nakonec je vše přelakováno .

 Tuhle krabici jsem polepila z rýžového papíru na výrobu hodin, 
okraj víčka jsem opět polepila washi páskou  .....

Toto je rýžový papír na výrobu hodin ....

A teď pár krasavic z netu, které mi byly vzorem .....











Se zdobením krabic i krabiček ještě nekončím, neboť jich ještě dost mám :) 
Teď si dám pauzu, protože velikonoce se blíží, ale ke krabičkománii se ještě vrátím :) :)
Mějte se krásně, hezké tvoření a zdraví Vás Jana :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.