2. 9. 2016

Patinovaná bílomodrá komoda do pergoly

Letos jsme začali budovat pergolu. Muž se pustil do betonování, obkládání a tesařiny a na mě zbyla ta hezčí práce - dodělání detailů jako komoda, polštářky, dekorace.
 Pustila jsem se s radostí do práce. Podařilo se mi na netu sehnat starou komodu podle našich představ. Nechtěli jsme nic velkého, jen skříňku na pár hrnečků, cukr, čaj atd, když se sedí s přáteli, abych nemusela stále běhat do kuchyně.
Tato komoda splňovala naše představy, jen byla víc zničená než jsem předpokládala. To je bohužel nevýhoda nakupování po netu ....
 Nejdřív jsem ji musela opálit horkovzdušnou pistolí. Práce šla celkem rychle a lak šel dobře dolů. Pak jsem zakytovala nerovnosti, osmirkovala povrch a začala natírat.
Vybrala jsem si voskový olej od balakrylu. Pracovala jsem s ním poprvé, je vodou ředitelný a vytváří patinu skoro samo takže jsem se nemusela ani moc namáhat. Jen jsem měla polosuchý štětec a šlo to samo. Nátěrů jsem dala asi 4 ....
 Tady už se nemůžu dočkat a zkouším jak bude vypadat modrý úklidový papír. Sehnala jsem ho úplnou náhodou (prý náhody neexistují :) ) v kauflandu...
a samozřejmě nachystaná lampička a srdíčko ......... prostě nedočkavec ..
Musela jsem vyměnit vrchní desku, ta původní byla hooodně poničená. Vybrali jsme tvrdé dřevo i s policemi jsem je namořila lihovým mořidlem .....
Díky velkému poničení jsem komodu natřela i zevnitř - bílým balakrylem ...
Do šuplíků i do spodních polic jsem vložila voskový úklidový papír .... velká spokojenost :)

                               Na dvířka jsem nalepila papír na decoupage kupovaný třeba ZDE . 
Poté jsem papír přelakovala bezbarvým lakem ...
Na komodě zůstaly původní porcelánové bílé knopky, jen jsem je dodekorovala modrou barvou na sklo .......
Na bleším trhu jsem sehnala oválné kování, které jsem vyměnila, přejela jsem některá místa jemným smirkem pro úplnou patinu a bylo hotovo ....
A takto vypadá naše bílomodrá kráska v pergole .... 
Dodělala jsem ve stejném stylu štokrle koupené v bazaru ...... dali jsme si s mužem dobrý čaj a jen se "kochali a kochali" :)
Celou pergolu představím příště ..... mějte se hezky a užívejte zbytek léta - snad bude co nejdelší, děkuji za návštěvu, zdraví - Jana :)

4 komentáře:

  1. Nádhera, skoro je ho pod pergolu škoda.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za pochvalu ...... i to jsme si říkali, ale dělá nám radost i pod pergolou a možná skončí i v domě :)

    OdpovědětVymazat
  3. Janičko, krásná práce.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  4. Ivo děkuji za milý komentář ....

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.